dimecres, de gener 04, 2006
Article d'opinió de la Plataforma NO TAN A PROP.
          L'abocador de RSU de Cervera està a 9 quilòmetres del poble de Cervera i a només 400 metres del terme de Peníscola on volen fer dos PAI amb milers de vivendes, PAI Peníscola Hills i Alt Fardatxo amb més de 6 milions de m2, els quals resultaran molt més afectats de fer-se l'abocador que els que viuen al poble Cervera. A més allí es preveuen fer més de 5000 vivendes, quan a Cervera viuen menys de 1000 habitants. També a menys de 2000 metres de l'abocador de la Bassa de Cervera, estan també el terme de Càlig i Benicarló.
L'abocador RTP de Salzedella s'ubica lluny del poble, però a menys de 2000 metres dels termes de les Coves i de Tirig.
L'abocador RTP de les Coves de Vinromà, s'ubica a més de 5 quilòmetres del poble però a menys de 500 metres del terme d'Alcalà de Xivert i a menys de 2000 metres del de Torreblanca.
L'abocador RTP de Fanzara s'ubica lluny del poble de Fanzara, però a menys de 2000 metres del terme d'Onda, crec que eren uns 500 metres, parlo de memòria, i amb vivendes prop però ja dintre del terme d'Onda.
El problema de l'alarma social, la creen quan porten coses que ningú vol precissament a pobles on no hi ha capacitat d'haver una forta resposta social.
Creen alarma social quan el projecte només es pot consultar a l'ajuntament del municipi on s'ubica la instal·lació. Aquests ajuntaments son petits i no tenen ni funcionaris, ni fotocopiadora adequada per atendre correctament el tràmit d'informació pública. La gent ha de desplaçar-se desenes de quilòmetres per consultar un projecte extèns i complex, amb molt poques facilitats, per manca de voluntat política o capacitat en recursos materials i humans.
Crea alarma el no saber que volen fer al poble veí, però que afectarà més a uns ciutadans que no poden defensar-se, ja que s'interpreta erroniament que l'autonomia municipal cal respectar-la.
Aquests abocadors i plantes de residus les posen a localitats amb un alt percentatge de població envellida, petits pobles d'interior amb menys de 2000 habitants, on molts joves que agafen el cotxe cada día per anar a d'altres poblacions veïnes per treballar. Allí pot resultar atractiu la creació d'uns pocs llocs de treball fixos tot l'any.
Pensem que s'està actuant com autèntics NYMBY'S -acrònim americà que vol dir "no a la meua finca". Al final tots els residus van on no es poden queixar. A l'igual que als estats de sudamèrica, com Xile, on el govern ubica els abocadors als territoris indis del Maputxes, o com Israel que els posa tocant dels pobles palestins. No podem permetre que s'actue d'aquesta forma deliberadament a la recerca dels llocs on prevaleix per decidir la ubicació el criteri de la debilitat del rebuig social davant dels criteris de proximitat al lloc on es produeixen els residus.
A més volem recordar que mentre la l'article 7 de la Directiva 2001/42/CE i d'altres, estableixen la consulta als països veïns quan un projecte afecta a un país veí. Aquí no es consulta al poble veí. Aquest projectes de residus es tramiten d'esquena als municipis afectats.
L'autonomía municipal té límits, i aquests límits no estan a la fita o molló del terme municipal, està abans. I no es correcte que un municipi aprovi projectes que afecten més als municipis veïns que al propi, com passa a tants i tants pobles. Si un país ha de consultar al país veí, per què no es fa el mateix amb els pobles veíns tal com estableix la Llei d'Ordenació del Territori. Cal donar facilitats i ser generosos en permetre l'accès a la informació. Còpies digitals, penjades a les plana web de la Conselleria, tot en compliment del dret constitucional del dret a la informació, i sobretot consultar als pobles afectats. Però consultar als municipis afectats es per fer-los cas, no per desprès ignorar la seva voluntat en contra, això seria una farsa de consulta. Si es consulta ha de ser per demanar permís, o cercar un consens en la ubicació d'aquestes instal·lacions insalubres i perilloses.
El que un no vol per a ell, que no li ho possi al seu veí.Gràcies per la vostra atenció, PLATAFORMA NO TAN A PROP
          
		
 
  
L'abocador RTP de Salzedella s'ubica lluny del poble, però a menys de 2000 metres dels termes de les Coves i de Tirig.
L'abocador RTP de les Coves de Vinromà, s'ubica a més de 5 quilòmetres del poble però a menys de 500 metres del terme d'Alcalà de Xivert i a menys de 2000 metres del de Torreblanca.
L'abocador RTP de Fanzara s'ubica lluny del poble de Fanzara, però a menys de 2000 metres del terme d'Onda, crec que eren uns 500 metres, parlo de memòria, i amb vivendes prop però ja dintre del terme d'Onda.
El problema de l'alarma social, la creen quan porten coses que ningú vol precissament a pobles on no hi ha capacitat d'haver una forta resposta social.
Creen alarma social quan el projecte només es pot consultar a l'ajuntament del municipi on s'ubica la instal·lació. Aquests ajuntaments son petits i no tenen ni funcionaris, ni fotocopiadora adequada per atendre correctament el tràmit d'informació pública. La gent ha de desplaçar-se desenes de quilòmetres per consultar un projecte extèns i complex, amb molt poques facilitats, per manca de voluntat política o capacitat en recursos materials i humans.
Crea alarma el no saber que volen fer al poble veí, però que afectarà més a uns ciutadans que no poden defensar-se, ja que s'interpreta erroniament que l'autonomia municipal cal respectar-la.
Aquests abocadors i plantes de residus les posen a localitats amb un alt percentatge de població envellida, petits pobles d'interior amb menys de 2000 habitants, on molts joves que agafen el cotxe cada día per anar a d'altres poblacions veïnes per treballar. Allí pot resultar atractiu la creació d'uns pocs llocs de treball fixos tot l'any.
Pensem que s'està actuant com autèntics NYMBY'S -acrònim americà que vol dir "no a la meua finca". Al final tots els residus van on no es poden queixar. A l'igual que als estats de sudamèrica, com Xile, on el govern ubica els abocadors als territoris indis del Maputxes, o com Israel que els posa tocant dels pobles palestins. No podem permetre que s'actue d'aquesta forma deliberadament a la recerca dels llocs on prevaleix per decidir la ubicació el criteri de la debilitat del rebuig social davant dels criteris de proximitat al lloc on es produeixen els residus.
A més volem recordar que mentre la l'article 7 de la Directiva 2001/42/CE i d'altres, estableixen la consulta als països veïns quan un projecte afecta a un país veí. Aquí no es consulta al poble veí. Aquest projectes de residus es tramiten d'esquena als municipis afectats.
L'autonomía municipal té límits, i aquests límits no estan a la fita o molló del terme municipal, està abans. I no es correcte que un municipi aprovi projectes que afecten més als municipis veïns que al propi, com passa a tants i tants pobles. Si un país ha de consultar al país veí, per què no es fa el mateix amb els pobles veíns tal com estableix la Llei d'Ordenació del Territori. Cal donar facilitats i ser generosos en permetre l'accès a la informació. Còpies digitals, penjades a les plana web de la Conselleria, tot en compliment del dret constitucional del dret a la informació, i sobretot consultar als pobles afectats. Però consultar als municipis afectats es per fer-los cas, no per desprès ignorar la seva voluntat en contra, això seria una farsa de consulta. Si es consulta ha de ser per demanar permís, o cercar un consens en la ubicació d'aquestes instal·lacions insalubres i perilloses.
El que un no vol per a ell, que no li ho possi al seu veí.Gràcies per la vostra atenció, PLATAFORMA NO TAN A PROP























