dijous, de desembre 08, 2005

Llei d'acompanyament dels Pressupostos 2006 de la Generalitat

CAPÍTOL IV DE LA MODIFICACIÓ DE LA LLEI 2/1992, DE 26 DE MARÇ, DE SANEJAMENT DE LES AIGÜES RESIDUALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA Article 37
Es modifica l'apartat 1 de l'article 17 de la Llei 2/1992, de 26 de març, de
Sanejament de les Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, que queda
redactat de la forma següent:
"Article 17. Estructura 1. L'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana es regirà per un Consell d'Administració, compost pels membres
següents: - Un president, que serà el conseller competent en matèria d'obres públiques. - Un vicepresident, que serà el conseller competent en matèria de medi ambient. - Deu vocals, designats de la manera següent:Tres d'ells, en representació de la conselleria competent en matèria d'obres públiques.Un, en representació de la conselleria competent en matèria de medi ambient. Un, en representació de la conselleria competent en matèria d'economia i hisenda.Quatre d'ells, en representació de l'administració local, nomenats a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies. En la dita representació haurà de figurar, almenys, un vocal per cada una de les tres diputacions provincials.Un, en representació de l'administració de l'Estat.Així mateix, assistiran a les sessions del Consell d'Administració, el gerent de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana i el secretari del consell mencionat, ambdós amb veu, però sense vot".
Article 38 S'inclou un nou article 25 bis en la Llei 2/1992, de 26 de març, de Sanejament de les Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, amb el tenor següent:"Article 25 bis. Bonificacions en la quota.
Els establiments industrials l'activitat dels quals estiga englobada en els
epígrafs B, C, D o E de la CNAE.93 es podran aplicar una bonificació del 45 per
100 de la quota de consum del Cànon de Sanejament en la part que grave consums
procedents d'aigües tractades en instal·lacions públiques de sanejament i
depuració, subministrades directament per l'Entitat Pública de Sanejament
d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
L'aplicació d'està bonificació estarà subjecta al compliment dels requisits
següents:Sol·licitud expressa del titular de l'activitat industrial, o del representant degudament acreditat a estos efectes, i reconeixement mitjançant una resolució dictada per l'òrgan competent de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües
Residuals de la Comunitat Valenciana.
Destí del consum de les aigües tractades, almenys en un 70 per 100, a usos
relacionats amb l'activitat productiva realitzada.
Compliment pel sol·licitant, en matèria d'autorització o concessió de
reutilització d'aigües depurades, del que disposa la normativa sectorial
aplicable.
El procediment per al reconeixement de la bonificació i els requeriments
tècnics específics per a la seua aplicació es regularan reglamentàriament".
CARRETERES NO TAN A PROP
CAPÍTOL XIII DE LA MODIFICACIÓ DE LA LLEI DE LA GENERALITAT 6/1991,
DE 27 DE MARÇ, DE CARRETERES DE LA COMUNITAT VALENCIANA
Article 83
Es modifica l'apartat 3 de l'article 33 de la Llei 6/1991, de 27 de març, de
Carreteres de la Comunitat Valenciana, que passa a tindre la redacció següent:
"3. Si no hi ha pla o projecte que assenyale l'amplària d'esta zona o quan
determinacions d'este no la reculla, s'entendrà que esta comprén un espai
delimitat per dues línies situades a les distàncies següents, mesurades des de
l'aresta exterior de la calçada més pròxima: cent metres en autopistes,
autovies i vies ràpides, cinquanta metres en carreteres convencionals de quatre
o més carrils i resta de carreteres de la Xarxa Bàsica i vint-i-cinc metres en
les restants carreteres."
Article 84
S'afigen dos nous paràgrafs, segon i tercer a l'apartat 4 de l'article 33 de la
Llei 6/1991, de 27 de març, de Carreteres de la Comunitat Valenciana, i els
actuals paràgrafs segon i tercer passen a ser el quart i cinqué, amb el tenor
següent: "Els terrenys inclosos en les zones de protecció de la carretera no computaran a efectes de les reserves dotacionals mínimes exigides per la legislació
urbanística.El planejament urbanístic podrà establir excepcions al règim previst en
l'apartat anterior, sempre que raons d'interés públic ho aconsellen i amb
informe previ vinculant de la conselleria competent en matèria de carreteres".
CAPÍTOL XXI DE LA MODIFICACIÓ DE LA LLEI DE LA GENERALITAT 10/2004, DE 9 DE DESEMBRE,
DEL SÒL NO URBANITZABLE
Article 111
Es modifica l'article 24 de la Llei 10/2004, de 9 de desembre, de La
Generalitat, que queda redactat de la manera següent:
"Article 24. Explotació de pedreres, extracció d'àrids i de terres o recursos
geològics, miners o hidrològics, i generació d'energia renovable.
1. L'explotació de pedreres, extracció d'àrids i de terres o recursos
geològics, miners o hidrològics, i generació d'energia renovable, es regularà
per mitjà de plans d'acció territorial sectorials, plans generals i qualsevol
altre pla urbanístic o territorial amb capacitat per a ordenar usos en sòl no
urbanitzable comú, per raó de la seua legislació respectiva, amb subjecció al
que establix esta llei, la legislació de patrimoni cultural valencià i la
legislació sectorial específica. Si és el cas, es permetrà la realització de
construccions i instal·lacions destinades a la transformació de la matèria
primera obtinguda de l'explotació que convinga territorialment emplaçar prop
del seu origen natural.
la implantació d'estos usos en el sòl no urbanitzable exigix la declaració
d'interés comunitari anterior en els termes previstos en esta llei.
Totes estes instal·lacions, per a la seua implantació, estaran sotmeses a la
declaració d'impacte ambiental de la seua activitat, del sòl i dels terrenys
immediats a l'explotació i hauran d'incloure mesures de minimització dels
impactes i la restauració ambiental i paisatgística posterior al cessament de
l'explotació.
2. La generació d'energia procedent de fonts renovables, quedarà subjecta al
que disposa l'apartat anterior amb les especificacions contingudes en el
present apartat, i no serà necessària la declaració d'interés comunitari si
compten amb un pla especial aprovat que ordene específicament estos usos
vinculats a la utilització racional dels recursos naturals en sòl no
urbanitzable.

a) Les instal·lacions generadores d'energia solar fotovoltaica quedaran
subjectes a les determinacions següents:

a.1. No estaran sotmeses a declaració d'interés comunitari ni a declaració ni a
estimació d'impacte ambiental, les instal·lacions generadores d'energia solar
fotovoltaica la potència de producció energètica de les quals siga menor o
igual a 10 Kw i comprenguen la parcel·la mínima exigible pel planejament
urbanístic no inferior a una hectàrea.

a.2. No serà necessària la declaració ni l'estimació d'impacte ambiental en les
instal·lacions generadores d'energia solar fotovoltaica la potència de les
quals siga major a 10 kW, i fins a 250 kW, amb una ocupació màxima de perímetre
envoltant de la instal·lació completa dels panells de 3.750 m2, sempre que
l'alçada de les dites instal·lacions no supere els 6 m i comprenguen la
parcel·la mínima exigible pel planejament urbanístic no inferior a una
hectàrea.

a.3. Serà necessària l'estimació d'impacte ambiental, en les instal·lacions
generadores d'energia solar fotovoltaica, la potència de les quals siga major
de 250 kW, i fins a 3.500 kW, amb una ocupació màxima de perímetre envoltant de
la instal·lació completa dels panells de 5 Ha, sempre que l'alçada de les dites
instal·lacions no supere els 6 m. En tot cas, s'exigirà l'adequada connexió amb
el sistema viari i la seua integració paisatgística.

b) No estaran sotmeses a declaració d'interés comunitari ni a declaració ni a
estimació d'impacte ambiental, les instal·lacions generadores d'energia solar
tèrmica per a producció o generació d'aigua calenta sanitària per a ús propi, a
les quals s'aplicarà el que establix la llei a les construccions i
instal·lacions que acompanyen.

c) Les instal·lacions generadores d'energia eòlica, per a consum propi, la
potència de producció energètica de les quals siga menor o igual a 15 kW, no
estaran sotmeses a declaració d'interés comunitari ni a declaració ni a
estimació d'impacte ambiental, i els serà d'aplicació el que establix la llei a
les construccions i instal·lacions que acompanyen.

En el cas d'existir una pluralitat d'instal·lacions que compartisquen la
mateixa ubicació, el còmput de les potències anteriorment mencionades es
realitzarà tenint en compte la suma de potència instal·lada, amb independència
de la titularitat jurídica de cada una d'elles.

Als efectes de l'Estimació d'Impacte Ambiental totes les determinacions dels
apartats anteriors s'entendran referides tant a les instal·lacions generadores
com als sistemes d'evacuació de l'energia produïda."



Article 112



Es modifica l'apartat 3 de l'article 30 de la Llei de La Generalitat 10/2004,
de 9 de desembre, del Sòl No Urbanitzable, que queda redactat amb el tenor
literal següent:

"3. No es podran atorgar llicències municipals, ni d'obres ni d'activitat, que
legitimen usos i aprofitament en sòl no urbanitzable que, en els casos i per
mitjà de les tècniques regulades en esta llei, estiguen subjectes a informe
previ o autorització corresponent, fins que conste en l'expedient l'emissió de
l'informe o de l'acte d'autorització i, si és el cas, s'acredite el compliment
de les condicions imposades per ells. En tot cas, el transcurs del termini
previst legalment per a atorgar la llicència municipal en estos supòsits,
tindrà efectes desestimatoris i es considerarà denegada l'autorització."



Article 113



Es modifica l'apartat 2 de l'article 34 de la Llei de La Generalitat 10/2004,
de 9 de desembre, del Sòl No Urbanitzable, que queda redactat amb el tenor
literal següent:

"2. A este respecte, la conselleria competent en matèria d'ordenació del
territori i urbanisme, a proposta motivada de l'ajuntament afectat, establirà
un determinat cànon d'ús i aprofitament, per quantia corresponent al cost
econòmic que es derivaria de la transformació d'un sòl urbanitzable per a
l'obtenció d'una parcel·la de superfície, ús i aprofitament equivalent a la
vinculada per la declaració d'interés comunitari atribuït. El cànon, sense
perjuí de les pròrrogues que si és el cas puguen atorgar-se, es meritarà una
sola vegada i la persona interessada podrà sol·licitar el pagament fraccionat
en cinc anualitats successives, a partir de l'atorgament de la llicència
urbanística municipal. Per a aquelles activitats en què es manifeste una
desproporció entre la quantia del cànon i la seua rendibilitat econòmica el
conseller competent en urbanisme podrà disposar mitjançant ordre el pagament
fraccionat en anualitats successives durant el termini de vigència concedit,
amb un límit màxim de trenta anys."
CAPÍTOL XXII DE LA MODIFICACIÓ DE LA LLEI DE LA GENERALITAT 4/2004, D'ORDENACIÓ DEL TERRITORI I PROTECCIÓ DEL PAISATGE
Article 114
Es modifica l'apartat 6 de l'article 13 de la Llei 4/2004, de 30 de juny,
d'Ordenació del Territori i Protecció del Paisatge, que queda redactat de la
manera següent:
"6. Tota classificació de sòl no urbanitzable en sòl urbanitzable, comportarà
l'obligació de cedir gratuïtament a l'administració sòl no urbanitzable
protegit, en una superfície igual a la reclassificada amb les condicions
següents:
a) Els sòls a cedir tindran prèviament la classificació de sòl no urbanitzable
protegit pel planejament municipal o estaran protegits per alguna figura
procedent de la legislació mediambiental. De la mateixa manera podran ser
objecte de cessió aquells que tinguen incoat algun procediment administratiu
tendent a la seua protecció.
b) Quan el manteniment del valor a protegir requerisca d'una acció continuada
de naturalesa agrícola, forestal, cinegètica o semblant, la cessió només podrà
ser acceptada per l'administració quan esta tinga previstos i garantits
mecanismes de gestió que permeten el manteniment del valor protegit.
c) Estes cessions tindran el caràcter de dotació de parc públic natural
pertanyent a la xarxa primària en el planejament que les empare, i computaran
als efectes previstos en l'article 8.1.c) de la present llei. No computaran,
tanmateix, com a parc públic de naturalesa urbana de xarxa primària dels
exigits per la legislació urbanística.
d) Es realitzaran a càrrec de l'actuació sense perjuí de les cessions de sòl
dotacional públic corresponent a la xarxa secundària conforme a la legislació
urbanística, i per a aconseguir la seua obtenció s'aplicarà el que establix
l'article 15 apartat 3 de la Llei 10/2004, de 9 de desembre, de La Generalitat,
del Sòl No Urbanitzable. En general s'efectuarà la cessió a favor de
l'administració local excepte en els supòsits a què fan referència els números
1 i 2 de l'apartat f) d'este article.
e) El planejament podrà delimitar àrees en què es materialitze la cessió pel
seu interés públic local que estiguen dins de l'àmbit d'una de les figures de
les previstes en la legislació sectorial en matèria d'espais naturals
protegits, o bé pertanyents a entorns d'esmorteïment dels dits espais segons la
seua planificació vigent o iniciada la seua tramitació.
f) En municipis en què no siga possible fer efectives estes cessions, podran
realitzar-se amb terrenys aptes d'un altre terme municipal, prevalent el
principi de proximitat territorial en igualtat de condicions a què es referixen
els apartat següents:
1. Els sòls situats en l'àmbit d'algun projecte mediambiental estratègic
promogut per l'administració autonòmica; en este cas seran cedits a esta.
2. Els sòls situats en àmbits objecte d'alguna figura de protecció prevista en
la legislació vigent d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana; en
este cas se cediran a l'administració encarregada de la gestió de l'espai
natural protegit.
3. Si l'administració encarregada de la gestió ho estima pertinent, podran ser
substituïdes per aportacions monetàries del valor equivalent del sòl cedit,
determinat conforme a la legislació en matèria de valoracions, que hauran de
ser destinades a programes i projectes per a la sostenibilitat i qualitat de
vida definits en el capítol II del títol IV d'esta llei.
Als efectes de còmput recollits en l'apartat c) es considerarà el municipi on
se situen físicament els terrenys dotacionals.
G)Queden excloses de l'obligació de la dita cessió aquelles reclassificacions
singulars promogudes per l'administració pública, els seus concessionaris o
agents, que tinguen com a objecte la implantació de qualsevol tipus
d'equipament o actuacions d'interés públic i social. De la mateixa manera
queden excloses d'esta obligació la part de sòl reclassificat que es destine
pel planejament a la promoció de vivendes subjectes a algun règim de protecció
pública."
El capítol XXII introduïx una única modificació a la Llei d'Ordenació del
Territori i Protecció del Paisatge relativa a la regulació sobre la cessió
gratuïta de terrenys a l'administració com a conseqüència de la reclassificació
de sòl no urbanitzable, ampliant els terrenys que puguen ser objecte de cessió
a aquells que tinguen incoat procediment administratiu de protecció
mediambiental, i regulant noves figures de cessió substitutiva davant la
impossibilitat d'efectuar-la dins del terme municipal on es realitza la
reclassificació.

Comments: Publica un comentari a l'entrada



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?