dimecres, de setembre 21, 2005
Cartes des del Lluçanés
Per desgràcia per totes les persones afectadas per les agresions ambientals produidas per la planta de residus de Fumanya, les correccions realitzades han sigut un altre presa de pel. Enganyen a tothom inclos el Sr. Conseller, per que les emanacions de gassos pudents escampats a l´atmosfera segueixen produint-se.
Aquesta situació s´ha allargat un any més, amb el prejudici per la població, per que ningú no pot negar que el no poder dormir i no poder respirar són tortures.
Aquestes emanacions patides diariament produeixen marejos, vòmits, irritacions oculars i de gola, ofecs, i desequilibris de la personalitat, convertint la gent en malalts crònics.
Vàrem tenir uns dias per respirar, ja que la activitat es va aturar per fer unes suposades correccions que no han donat cap resultat.
Hi ha una cosa ben certa, mentre portin aquesta inmundícia el problema no s´acavarà mai, estan agredint als veins, i no els deixen viure com cal. No hi ha cap solució més que anular el permís per acavar amb aquesta maledicció.
Prego a les autoritats que acavin amb l´activitat del contaminador que fa malbé la nostra salut i qualitat de vida, que ens tornin els nostres drets que ens han pres il.legalment, tancant ara mateix aquesta font de calamitats.
Vull donar un consell als miserables que guanyen diners fàcils amb aquesta aberració: sería més honrat per ells agafar un trabuc i anar a Serradellops, prop del camí ral on hi ha el serrat dels lladres, per imitar a bandolers com Rocaguinarda i així no tindràn cap necesitat d´asfixiar a ningú, ni avis i a nens, amb els seus gassos pudents.
Pere Xifré
Sant Martí D´Albars a vint de setembre de dos mil cinc.
Pronto va a cumplirse un año de la visita del Sr. Conseller de Medio Ambiente a Sant Martí D´Albars y a Santa Creu de Jotglar para inspeccionar las actividades contaminadoras de la planta de residuos de FUMANYA, dando una tregua al contaminador para solucionar las agresiones que dicha planta somete a los habitantes de la Comarca, asfixiándolos con sus emanaciones a la atmósfera de gases pestilentes y tóxicos tanto de dia como de noche y de forma intermitente, que no nos dejan dormir ni respirar.
Prácticamente se han cumplido todos los plazos concedidos, y los malos olores y la contaminación continúan más que nunca. Mientras tanto el generador de conflictos prosigue su implacable marcha triunfal, pisoteando y atropellando a quien se le ponga por delante sin que nada ni nadie le pare.
Con la excusa de las reformas consiguió un año más de tiempo para seguir imponiendo su ley de torturar y machacar a sus víctimas indefensas. Esto sólo es comparable a la enfermedad de NOVADEM, que no podía curar ni morir nunca, aquí ni paran los malos olores ni tampoco se cierra.
Si tuviera lo más mínimo de humanidad ó de dignidad ya habría cerrado, pero su avaricia sin límites está por encima del bienestar y de la salud de los perjudicados. No voy a ocultar mi indignación con lo que está ocurriendo aquí que es incalificable y no tiene nombre.
Estuvimos tranquilos unos dias que tenia prohibido traer estas “INMUNDICIAS”. Los habitantes del pueblo de OLOST pudieron comprobar por sí y de primera mano las “bondades” de esta medicina, porque un camión que lo transportaba hacia la planta se le cayó parte de la carga. Pues sepan que este camión se descargó todo al lado de mi casa. ¡Lastima que no fuera a descargar al lado de la casa del que dio la orden de traerlo!.
Estos malos olores son tan horrorosos que solo son comparables a los que sufrían los prisioneros de los campos de concentración nazis y allí también tenían permiso. Malditos sean los que se lucran con el sufrimiento de los demás.
Sepan que estos gases malolientes y tóxicos vertidos a la atmósfera y al aire que respiramos, que producen mareos y vómitos, son de lo más dañino y nocivo que pueda existir para la salud de las personas, principalmente para la población infantil, que a la larga les producirá cáncer y leucemia.
A los abyectos que nos quieren embaucar de que estos malos olores pestilentes y repugnantes son más saludables que el olor a pinos y que son inocuos, solamente les diré una cosa: que se lo lleven a su casa y que lo disfruten con toda su famiia.
Creo que ha llegado la hora de dar punto y final a este esperpentoy acabar de una vez con esta inmoralidad, anulando ya mismo este permiso que se dio a traición y de forma fraudulenta, vendiendo a los vecinos como si fueran esclavos.Y además es del todo ¡ILEGAL! De pleno derecho, entre varias razones porque perjudica gravemente a terceros. Restituir los derechos y la libertad que les fueron arrebatados a los ciudadanos de poder vivir y respirar.
Pido a las autoridades en nombre de los derechos humanos, que no den más treguas ni favorezcan más al delincuente. Las marchas efectuadas sobre FUMANYA por centenares de personas, no han sido ni por gusto ni por deporte, ni para dar gracias por sus milagros, ni por sus obras de caridad, han sido de clamorosa protesta porque les están torturando física y psicológicamente, les están destrozando la vida, la salud, el porvenir y su patrimonio.
No es humano ni ético tener condenadas a tantísimas personas, incluídos ancianos y niños a esta situación tan degradante y penosa, sin haber cometido ningún delito, sólo en beneficio de un desalmado sin escrúpulos, es inaudito e increíble que en una democracia puedan ocurrir estas barbaridades.
Sant Martí D´Albars a diecinueve de septiembre de dos mil cinco.
MAGDALENA MADRID BUDIA
La Comissió SOS Lluçanès, presenta aquesta setmana 600 noves denuncies -entre la conselleria de medi ambient, l’ajuntament d’Olost i l’ajuntament de Sant Martí d’Albars- recollides entre els afectats pel funcionament de la planta de Compostatge ubicada en aquest darrer municipi, protestant per les molèsties que segueixen patint des de que aquesta empresa va reiniciar la seva activitat el 20 de Juliol . Aquestes denuncies que representen a unes 200 persones, son les primeres de tot un seguit que van rebent els representants de la comissió i que aniran entregant progressivament. Els denunciants demanen el tancament definitiu i sense opció a reobertura de la planta de compostatge que ha demostrat en tots aquests anys que el seu funcionament comporta un greu perjudici pels habitants de la zona sense posar fi als problemes que ha generat.
Comissió SOS Lluçanès, Santa Creu de Joglars, 20 de setembre de 2005.